Jesteś jedną z tych osób, które przybierają na wadze prawie nie zdając sobie z tego sprawy? Genetyka i metabolizm każdej osoby są ściśle związane z większą lub mniejszą skłonnością do przybierania na wadze. Rzeczywistość (trochę niewygodne) jest to, że istnieją czynniki w organizmie, które są skomplikowane do zmiany, a zatem o kilka dodatkowych kilogramów jest coś, że wiele osób nie może łatwo zaradzić.

Jednak istnieją powody (naukowo udowodnione), które zachęcają do optymizmu tych, którzy chcą schudnąć. Nie tylko przybieramy na wadze poprzez posiadanie „złej genetyki”, ani też nie przybieramy na wadze, jedząc zbyt dużo lub uprawiając zbyt mało sportu. W rzeczywistości, ostatnie badania pokazują, że więcej niż ilość tego, co spożywamy, jakość wpływa (niska jakość, jest rozumiana) na to, co dostaje się do nas przez usta, a to zazwyczaj trafia do tkanek tłuszczowych (linie micheline, naboje, brzuch…).

Na szczęście dla problemu złego odżywiania istnieje szereg dostępnych zasobów, które mogą złagodzić jego skutki, nauczyć się nowych i lepszych nawyków, a tym samym poczuć się lżejszym i zdrowszym.

Psychologia ma wiele do powiedzenia w sposobie, w jaki się odżywiamy

Istnieje kilka psychologicznych sztuczek, które mogą być bardzo pomocne przy odchudzaniu. Najnowszym trendem w badaniach procesów transformacji ciała (tuczenia i odchudzania) jest ocena wpływu psychologii i jej wpływu na naszą sylwetkę.

Jednym z najbardziej szanowanych teoretyków w tej dziedzinie jest Brian Wansink z Cornell University, który jest zaszczycony, że został zatrudniony przez Biały Dom w celu opracowania wytycznych żywieniowych i żywnościowych w Stanach Zjednoczonych.

Kultura i nawyki to najlepsi sojusznicy otyłości.

„Wielu ludzi, których znam, je o wiele więcej, niż bym polecił. I nie jedzą tak dużo, bo mają nadmierny apetyt, ale dlatego, że ich najbliższe otoczenie (rodzina, przyjaciele) zachęca ich do tego. Ponadto, istnieje cały marketing żywności XXL, który jest odpowiedzialny za niewłaściwe prezentowanie nam żywności: opakowanie, wielkość racji żywnościowych, nazwy, kolory, etykiety, kształty, kolory, zapachy, składniki… Nie zdajemy sobie sprawy z perwersji przemysłu spożywczego, ponieważ zawsze żyliśmy w kulturze, która tak pojmuje żywność”.

Porady psychologiczne, które pomogą Ci schudnąć.

Porady Wansinka odkrywają najważniejsze nawyki, zmysły i psychologię w sposobie jedzenia. Podążając za nimi, można stworzyć odpowiednią dynamikę psychologiczną i odżywczą, aby schudnąć i zachować dobre zdrowie.

Usuń z pola widzenia te pokarmy, których nie chcesz jeść

Jeśli masz przed oczami pokarmy, które są dla Ciebie nieodpartą pokusą (zwykle pokarmy bogate w tłuszcze lub cukry…), trudniej będzie nie ugryźć. Stymuluj oczy zdrową żywnością: popisuj się świeżymi owocami i zdrową żywnością, ukryj napoje bezalkoholowe, fast food i słodycze.

Wejdź na portal Znaneleki, aby poznać najlepsze środki na odchudzanie.

Przyzwyczajaj się do uprawiania sportu krok po kroku

Dieta jest ważna, ale kalorie, które jesz codziennie, muszą być spalone, jeśli chcesz schudnąć. To oczywiste, że ćwiczenia fizyczne pomogą ci schudnąć. Ponadto, należy pamiętać, że uprawianie sportu przynosi wiele korzyści na poziomie psychicznym, co może sprawić, że zaczniesz żyć zdrowiej, a jedzenie staje się dla Ciebie znacznie mniej ważne.

Pozbądź się niepokoju

Istnieje wiele złych nawyków żywieniowych, którym sprzyja ten sam wspólny czynnik: niepokój. Bycie niespokojnym może prowadzić do jedzenia między posiłkami i/lub nadmiernego objadania się… wiesz, co to jest zaburzenie jedzenia? Jeśli uda Ci się kontrolować swój niepokój, zauważysz, że nie czujesz się zbytnio potrzebny do jedzenia.

Nigdy nie idź na zakupy w sklepie spożywczym głodny

To więcej niż udowodniono, że zakupy na pusty żołądek to zły wybór. W miarę jak stajesz się coraz bardziej głodny, będziesz bardziej skłonny do kupowania żywności, która uwodzi cię przez oczy, zwłaszcza tych, które zawierają wysokie dawki glukozy (cukrów), której właśnie brakuje ci we krwi, gdy jesteś głodny. Przy okazji, nie kupuj też wściekłości, będziesz miał tendencję do kupowania zbyt wiele.

Połóż trochę jedzenia na talerzu

Z tego samego powodu, że robienie zakupów głodnych sprawia, że podejmujesz złe decyzje, to samo dzieje się, gdy jesteśmy głodni i zamierzamy podawać jedzenie na talerzu. Mamy tendencję do robienia zbyt wiele. Jeśli założysz mniej, prawdopodobnie zjesz wystarczająco dużo, ale nie do tego stopnia, że poczujesz się rozdęty… i nie zgromadzisz kalorii, których nie potrzebujesz.

Jedz powoli i bez pośpiechu

Kiedy jemy, sygnał, że żołądek wysyła do mózgu, aby powiedzieć, że jest już nasycony zajmuje 20 minut, aby dotrzeć do celu. Jeśli będziesz jadł powoli i nieśpiesznie, poczujesz się nasycony i unikniesz jedzenia większej ilości pokarmu niż wymaga tego Twoje ciało. Jeśli będziesz jadł w pośpiechu, zjesz więcej kalorii. Daj swojemu organizmowi czas, a powie ci, kiedy to wystarczy.

Nie należy umieszczać zbyt wielu składników na tym samym talerzu

Złota zasada: wystarczy umieścić dwa składniki na raz na tym samym talerzu (nie biorąc pod uwagę oleju, soli i tak dalej, oczywiście). Jeśli włożysz dużo składników, będziesz miał tendencję do postrzegania jedzenia jako przyjemności. Nie chodzi o to, że zaczynasz nienawidzić jedzenia, z dala od niego! Ale trzeźwość przy stole gra na Twoją korzyść, jeśli chodzi o kontrolę apetytu i utratę wagi.

Utrata wagi: powolny i stabilny proces

Często zdarza się, że ludzie stosujący specjalne diety są sfrustrowani tym, że nie osiągają pożądanych rezultatów w czasie, który oszacowali (klasyk ilustruje, że jest to „operacja bikini”). Diety, aby schudnąć muszą być zorientowane tak, że ewolucja jest stała i trwała…. nie nagle i po dwóch miesiącach, aby być takie same lub gorsze. Dlatego ważne jest uświadomienie sobie, że posiadanie ciała beztłuszczowego nie jest sprintem, ale wyścigiem długodystansowym: powoli i dobrze napisane odręcznie.

Znaczenie duchowego znaczenia

Chociaż niektórzy ludzie nie przywiązują do niego takiej wagi, na jaką zasługuje, medytacja, dobre samopoczucie, poczucie własnej wartości i zdrowi mężczyźni w cielesnym sano są kluczowymi czynnikami w utracie nadmiaru kilogramów. Joga jest zajęciem, które łączy w sobie to, co duchowe i fizyczne, i ma wspaniałe rezultaty. Więcej na temat jogi wyjaśniamy w poniższym tekście:

Bądź świadomy tego, co jesz i dowiedz się o tym

Znajomość składników jedzenia jest kluczem do utraty wagi. Z jednego prostego powodu: informacja to władza. Kiedy wychodzimy na posiłek, nie mamy takich informacji i prawdopodobnie będziemy źle się odżywiać i wąchać nasycone tłuszcze i cukry. Jeśli kupujesz własne jedzenie i zwracasz uwagę na wkład żywieniowy każdego jedzenia, stopniowo uświadomisz sobie, co jest dobre dla Twojego organizmu.

Przeczytaj również: Porady ekspertów jak być zdrowym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *